بهترین سن کامپوزیت دندان

بهترین سن کامپوزیت دندان

بهترین سن کامپوزیت دندان طبق نظر دندانپزشکان زمانی است که دندان­های فرد شرایط پذیرش تغییرات کامپوزیتی از جمله ترمیم، روکش گیری و زیباسازی دندان­ها را داشته باشد. کامپوزیت یکی از بهترین روش های زیباسازی دندان می باشد. که افراد در سنین مختلف به دلایل متعددی از جمله ترمیم دندان­های شکسته و پوشاندن لکه­ های نامطلوب روی دندان­ها و… اقدام به انجام آن می­نمایند. ممکن است شکاف، ترک یا ناهماهنگی ناراحت کننده ای دارید که در زیبایی لبخند و چهره شما اثر نامطلوبی گذاشته است. درمان زیبایی دندان از طریق کامپوزیت می­تواند برای شما مناسب باشد. اما توجه به این نکته مهم که بهترین سن کامپوزیت دندان چه سنی است؟ مطلب مهمی است که لازم است حتما طبق نظر دندانپزشک و جراح زیبایی انتخاب شود.

در این مقاله میخواهیم با شما عزیزان در خصوص آشنایی با بهترین سن برای انجام یک عمل زیبایی مفید و رضایتبخش صحبت کنیم. و ببینیم از ابتدای شروع چه سن و تا پایان چه سن و سالی می­تواند نتیجه بخش ترین و بهترین سن کامپوزیت دندان برای هر فرد باشد.

علت اصلی توجه به بهترین سن کامپوزیت دندان

به منظور درک بهترین سن برای انجام کامپوزیت دندان، باید در وهله اول علت نیاز به دندانپزشک زیبایی مشخص شود. علل اصلی این کار عبارتند از:

  • بهبود وضعیت بهداشت دهان:  ممکن است بتوانید بخشی از دندان خود را سریعا ترمیم کنید تا از گسترش بیشتر بیماری یا شکستگی جلوگیری کنید.
  • رها شدن از شر لکه ها:  اگر دندان‌های شما به دلیل سال‌ها خوردن غذاهای تیره رنگ زرد و لکه‌دار شده‌اند، ممکن است از نشان دادن آن دندان‌ها در مکان‌های عمومی واهمه داشته باشید. لذا روش های سفید کردن می­توانند آن مشکل را فوراً درمان کنند.
  • رفع شلوغی یا مال اکلوژن: دندان­های شما ممکن است بیش از حد به هم چسبیده باشند و مشکلات زیادی از جمله دندان درد و حتی بیماری لثه را به همراه داشته باشند.

اینجاست که به تناسب شدت مشکلات سلامت دندان هرفرد، دندانپزشک ممکن است انجام عمل کامپوزیت دندان را برای او تجویز نماید. اگر فرد، در سن و سال بسیار پایین قرار دارد مثلا یک کودک خردسال باشد که دندان‌هایی در حال رشد داشته و انجام کامپوزیت بر سلامت و رشد صحیح دندان­های او کمک کند، دندانپزشک کودکان اجازه انجام کامپوزیت را در این سنین به کودک می­دهد.

بهترین سن کامپوزیت دندان برای نوجوانان

افرادی که تمایل به انجام هریک از عمل های زیبایی دارند لازم است به منظور حفظ سلامت خود حتما در آغاز سنینی باشند که به ظرافت بدنشان آسیب نرساند. معمولا دندانپزشکان آغاز 18 سالگی را برای دخترها و پسرها بهترین سن کامپوزیت دندان می­دانند. استفاده از کامپوزیت برای داوطلبین  زیر 18 سال توصیه نمی شود. مگر اینکه یک مشکل ساختاری شدید در دندان­هایشان ایجاد شده باشد. پزشک تشخیص و اجازه انجام این کار را در شرایط بسیار خاص میدهد.

کودکان و نوجوانانی که در اثر بازی، ورزش و یا حتی از همان ابتدای کودکی رشد دندان­هایشان ناقص است. و یا در اثر ضربه دچار شکستگی شده است. آن‌ها معمولا از لبخندهای ناقص خود حس خوبی ندارند. این دسته از نوجوانان اگرچه هنوز به بهترین سن کامپوزیت دندان نرسیده اند اما طبق نظر پزشک می­توانند از یک روش درمانی کامپوزیت ساده استفاده کنند. که شامل افزودن مواد همرنگ دندان به دهان می­باشد.

در واقع بیشتر درمان‌های زیبایی کودکان شامل اقدامات پیشگیرانه‌ای است که می‌تواند از نفوذ پوسیدگی، باکتری و عفونت به دهان کودک جلوگیری کند.

تا چه رنج سنی کامپوزیت دندان برای بزرگسالان می­‌باشد؟

اکثر بزرگسالان در هر سنی می­توانند کاندیدای خوبی برای عمل کامپوزیت باشند. این نوع درمان‌ را می‌توان برای رفع ترک‌ها یا خوردگی‌های دندان و همچنین ترمیم دندان‌های شکسته ناشی از آسیب قبلی استفاده کرد. همچنین انتخاب بهترین سن کامپوزیت دندان در بزرگسالی کمک می­کند تا دندانپزشک شکاف‌هایی را که بین دندان‌ها افتاده است پر کند. و سفیدی‌های مرواریدی دندان را پس از سال‌ها سایش و پارگی تازه کند.

پزشکان بهترین سن کامپوزیت دندان برای بزرگسالان را تا رنج سنی 55 سال و در واقع تا زمانی که هنوز دندان­های اصلی در دهان ریشه دارند مطلوب دانسته اند. بطور کلی اگر بخواهیم استثنائات را در نظر نگیریم بهترین سن کامپوزیت دندان در افراد، بین رنج سنی 18 تا 55 سال معرفی شده است.

خانم دکتر مریم جوادی یکی از دندانپزشکان بسیار مجرب در زمینه عمل­های زیبایی و ترمیم دهان و دندان است. تا کنون مراجعین بسیاری در این زمینه داشته است. دکتر مریم جوادی با برخورداری از مجهزترین دستگاه های دندانپزشکی و همچنین با استفاده از مرغوب ترین مواد کامپوزیت، می­تواند دندان­های شما را در هر رنج سنی که قرار دارید به نحو احسن  و کاملا رضایتبخش کامپوزیت نماید.

نتیجه گیری

همه افراد در سنین مختلف دوست دارند چهره ای جذاب و لبخندی زیبا داشته باشند و این را حق طبیعی خود می­دانند. اگر در اثر بروز حادثه ای مانند ضربه و یا شکستگی و یا با کهولت سن و پوسیدگی، دندان­هایمان دچار آسیب شود و حس ناخوشایندی از این حالت به ما دست دهد، می­توانیم از روش­های زیبایی و ترمیمی مانند کامپوزیت دندان استفاده کنیم. اما نکته مهم اینجاست که از نظر دندانپزشکان بهترین سن کامپوزیت دندان بین 18 سال تا 55 سال شناخته شده است. نکته مهم اینکه اگر کودک ما که هنوز در سن کامپوزیتقرار نگرفته اما نیاز به انجام کامپوزیت داشته باشد، پزشک می­تواند از روش کامپوزیت ساده جهت اصلاح و ترمیم دندانها استفاده نماید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *