بهترین مارکهای کامپوزیت دندان

10 برند معروف بهترین مارک کامپوزیت دندان

بهترین مارک کامپوزیت دندان چیست؟ دندانپزشکان زیبایی جهان از چه مارک کامپوزیت برای زیبایی دندان استفاده می کنند؟ اکثر مردم با ظاهر کامپوزیت دندان و تاثیر آن بر زیبایی دندان ها خصوصا دندان های قدامی آشنا هستند. اما آنچه سخت است این است که کدام برند برای رسیدن به اهداف زیبایی دندان شما مناسب تر است؟ برای کمک به انتخاب شما در این مقاله به معرفی بهترین مارک های کامپوزیت دندان و همه چیزهایی را که باید در مورد آن بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت ها مواد مصنوعی هستند که به طور ناهمگن مخلوط شده و ترکیبی را تشکیل می دهند که در دندانپزشکی برای ترمیم دندان های آسیب دیده در اثر پوسیدگی یا تروما و همچنین برای درمان های زیبایی استفاده می شود. در این مقاله، ما بر روی دومین هدف استفاده از کامپوزیت یعنی زیبایی دندان تمرکز می‌کنیم. بهترین مارک کامپوزیت دندان آن است که نتیجه زیبایی با ظاهر بسیار طبیعی داشته باشد. چرا؟ چونکه هدف از کار دندانپزشک زیبایی در دنیای امروزی این است که ظاهر فرد مصنوعی نشود و تا جای ممکن این زیبایی نچرال به نظر برسد.

خواص کامپوزیت دندان

کامپوزیت های زیبایی دندان عمدتاً برای بازسازی های زیبایی بخش قدامی استفاده می شوند. از خواص کامپوزیت و هدف از استفاده آن این است که خیلی توی ذوق مخاطب نزنند. کامپوزیت با ساختار دندان ترکیب و تا آنجا که ممکن است تمام خواص زیبایی شناختی و عملکردی آن را حفظ می کند. آیا دوست دارید بیشتر درباره این محصول پرکاربرد در دنداپزشکی زیبایی و 10 تا از بهترین مارک های کامپوزیت دندان جهانی آشنا شوید؟ پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

انواع کامپوزیت دندان بر اساس اندازه ذرات

در حال حاضر، کامپوزیت دندان پرمصرف ترین مواد دندانپزشکی در شاخه زیبایی دندان هستند. زیرا این ماده می تواند در بسیاری از موقعیت ها کار درمان و زیبایی دندان را تواما انجام دهد. در ادامه انواع مختلف کامپوزیت دندان بر اساس اندازه ذرات را معرفی می کنیم:

  • کامپوزیت با ذرات درشت یا ماکروفیلر: اندازه ذرات بین 0.1 تا 100 میکرون. به دلیل محدودیت های کاربردی و زیبایی شناختی، استفاده از این نوع کامپوزیت دیگر رایج نیست.
  • کامپوزیت میکرو ذرات یا میکروفیلر: اندازه ذرات آن حدودا 0.04 میکرون است. این مدلها بهترین ویژگی های زیبایی شناختی را ارائه می دهند، اما در برابر بارهای اکلوزال و سایش و پارگی مقاومت کمتری دارند. بنابراین بهتر است از این کامپوزیت ها تنها برای کارهای زیبایی دندانهای قدامی استفاده شود.
  • هیبریدها یا میکرو هیبریدها: ساخته شده با ذرات کوچک و بزرگ. ترکیب اندازه ذرات مختلف، کمک می کند تا این ماده بتواند استحکام و زیبایی شناسی را ترکیب کند. کامپوزیت های یونیورسال در این گروه قرار می گیرند.
  • نانوذرات یا فیلر نانو: به کمک تکنولوژی نانو، اندازه ذرات این مدل کامپوزیت بسیار ریز است. این نوع کامپوزیت خواص فیزیکی و زیبایی شناختی بسیار خوبی دارد.
  • نانوهیبریدها: این گروه شامل تمام هیبریدهای حاوی 0.04 میکرومتر سیلیس پیروژنیک است. آناین گروه ویژگی های مشابهی با گروه نانو دارند. اما از این نظر تفاوت دارند که هنگام سایش و پارگی آنها ظریف تر عمل می کنند. بنابراین می توانند براقیت و ساختار سطحی را بهتر حفظ کنند.

ویژگی های بهترین کامپوزیت های زیبایی شناختی

کامپوزیت های زیبایی دارای خواص زیبایی شناختی بالایی مانند شفافیت، صیقل پذیری و فلورسانس هستند. اما خواص عملکردی آنها، مانند مقاومت در برابر سایش و پارگی و تحمل بار جونده، کمتر از کامپوزیت های خلفی است. ویژگی های این کامپوزیت ها عبارتند از:

  • نتیجه کار بسیار طبیعی است.
  • قابلیت پولیش طولانی مدتی دارند.
  • بدون نیاز به فرزکاری می توانند دندان را تغییر رنگ، شکل و اندازه دهند.
  • خاصیت ارتجاعی مانند دندان دارند.
  • رادیوپسیتی هستند.
  • ثبات رنگ. بالایی دارند.
  • طیف گسترده ای از رنگ ها را پوشش می دهند.

مشخصات زیبایی و بصری بهترین کامپوزیت دندان قدامی

امروزه نه تنها ماندگاری کامپوزیت دندان مهم است، بلکه ضروری است که کامپوزیت ها نتیجه زیبایی شناختی خوبی داشته باشند. به عبارت دیگر، بهترین مارک کامپوزیت دندان باید تا حد امکان به خصوصیات طبیعی دندان شبیه باشد.

چالش اصلی رسیدن به یکپارچگی بین کامپوزیت ها و دندان های طبیعی مجاور است. برای دستیابی به این هدف، نکته اصلی داشتن درک روشنی از مورفولوژی دندان است. مثلا رنگ، کدری، بافت، انعکاس نور و شفافیت بهترین مارک کامپوزیت نتیجه ای مشابه با دندان طبیعی فرد خواهد داشت.

کاتالوگ رنگ کامپوزیت

اکثر سیستم های رزین از طبقه بندی VITA برای شناسایی رنگ ها در کاتالوگ کامپوزیت دندان استفاده می کنند. که در آن ما می توانیم 4 رنگ اصلی را پیدا کنیم:

  • A (قهوه ای مایل به قرمز): ایده آل برای 80٪ از بیماران.
  • B (نارنجی-زرد).
  • C (خاکستری مایل به قهوه ای).
  • D (خاکستری مایل به صورتی): بیشتر کاربرد سینمایی دارد.

بهترین مارک کامپوزیت دندان آلمانی

شرکت Heydent یکی از معتبرترین و بهترین مارک ها بین برندهای کامپوزیت دندان در جهان است. VOCO نیز از دیگر برندهای مطرح آلمانی در رمینه کامپوزیت دندان است. Dynamic Plus و Dynamic Flow نیز از دیگر برندهای باکیفیت کامپوزیت دندان آلمانی هستند که در دندانپزشکی زیبایی به کار می روند.

بیشتر بخوانید: عوارض کامپوزیت دندان

بهترین مارک کامپوزیت دندان در سطح جهان

در ادامه بهترین مارک ها و برندهای جهانی کامپوزیت دندان را معرفی می کنیم:

1-      کامپوزیت تراکئال شرکت Bisco

TheraCal LC یک کامپوزیت رادیواپک، حاوی سیلیکات های کلسیم محرک آپاتیت برای محافظت و تحریک ترمیم عاج است. این ماده جایگزین ایده‌آل برای هیدروکسید کلسیم، مواد مبتنی بر گلاس آینومر یا RMGI است. به دلیل قابلیت جابجایی عالی، سهولت در قرارگیری و خواص ترمیمی خوب کاربرد زیادی بین بهترین مارک های کامپوزیت دندان دارد.

2-      کامپوزیت دندان کولتن (Coltene)

COMPONEER جدیدترین نوآوری را برای کامپوزیت دندان های قدامی ارائه می دهد که شامل پوسته های مینای کامپوزیت نانوهیبرید پیش ساخته است. این اولین سیستمی است که مزایای ترمیم کامپوزیت مستقیم را با ونیرهای کامپوزیت پیش ساخته ترکیب می کند. این مدل از بهترین مارک های کامپوزیت دندان یک بعد جدید و هیجان‌انگیزی به درمان موجود می‌افزاید. کامپوزیت های کولتن گزینه‌های زیبایی مقرون‌به‌صرفه‌تری با حدود نیمی از هزینه لمینت دندان هستند.

3-      کامپوزیت دندان DMG آمریکا

DMG یک کامپوزیت روان تک جزئی است که حساسیت و پوسیدگی مکرر را با از بین بردن ریز شکاف ها از بین می برد. از طریق میکرو انبساط کنترل شده این کامپوزیت، انقباض پلیمریزاسیون را کاهش می دهد.

4-      کامپوزیت دندان DMP

کامپوزیت دندان DMP یونیورسال یک کامپوزیت نانوهیبرید برای تمام ترمیم های مستقیم در سرنگ های 4 گرمی و واحد دوز در کاتالوگ رنگ های VITA است. سهولت تغییرشکل، همراه با جذب بسیار کم آب، حلالیت و انقباض پلیمریزاسیون، ترمیم‌هایی را ایجاد می‌کند که در برابر خرابی مقاومت می‌کنند و طول عمر، یکپارچگی بالا و حداقل حساسیت بعد از کامپوزیت دندا را فراهم می‌کنند. تطابق رنگ عالی، جلوه با دندان های اطراف به شکلی نامرئی ترکیب می شود و زیبایی نهایی را دوچندان می کند.

5-      کامپوزیت دندان ایوکلار ویوادنت

Tetric EvoCeram Bulk Fill یک ماده کامپوزیت نانوهیبرید منحصر به فرد است که به طور خاص برای قرار دادن انبوه سریع و کارآمد ترمیم های کامپوزیت خلفی مستقیم ساخته شده است. با این برند به عنوان یکی از بهترین مارک های کامپوزیت دندان می توان ترمیم ها را با یک ماده، در یک مرحله، بدون نیاز به لایه های اضافی قرار داد.

6-      کامپوزیت دندان کر ایتالیا

کامپوزیت دندان کر ایتالیا با تکیه بر عملکرد خود، انجام کامپوزیت دندان را به کاری آسان و زیبا تبدیل می‌کند. این برند از بین بهترین مارک های کامپوزیت دندان حفره‌های عمقی تا عمق 5 میلی‌متر را در یک مرحله بدون نیاز به لاینر و لایه پوششی پر می‌کند. سیستم پرکننده جدید آن براقیت عالی، تطابق رنگ خوب، مقاومت در برابر سایش و استحکام قابل قبولی دارند.

7-      کامپوزیت دندان توکویاما

توکویاما یک کامپوزیت دندان آمریکایی، 100٪ کروی پر شده، با وزن پرکننده 82٪ است. بیماران با کمک این برند می توانند از خواص براقیت بالا و جلاپذیری فوق العاده، همراه با کاهش سایش و ماندگاری طولانی مدت بهره برند. کامپوزیت دندان توکویاما فوق‌العاده همه‌کاره و کار با آن آسان است و در مجموع 20 رنگ دارد. این به بهترین دندانپزشک زیبایی در تهران و جهان کمک می کند تا حداکثر 10 سایه را در یک افکت ترکیب کند.

8-      کامپوزیت sdi

برند sdi، یک کامپوزیت رادیواپک، نور کیور شده، با استحکام بالا و بسیار زیبا، برای ساده کردن نیازهای زیبایی دندانپزشکی است. دندانپزشکان می توانند به کمک این مارک رنگ های مینا و عاج طبیعی تا جای ممکن طبیعی نشان دهند.

9-      کامپوزیت دندان SAREMCO

سارمکو از برندهای سوئیسی معتبر کامپوزیت دندان است. کامپوزیت میکروهیبرید پرتوافکن نور کیور با تنش انقباض بسیار کم این برند، نه تنها برای ترمیم در ناحیه قدامی و خلفی مناسب است، بلکه می تواند برای مصارف دندانپزشکی زیبایی نیز استفاده شود.

10- کامپوزیت کازمادنت امریکا

محصولات کامپوزیت دندان کازمادنت آمریکا برای اتصال مستقیم کامپوزیت قدامی و خلفی به کار می رود. کامپوزیت ترمیم دندان تمامی فاکتورهای زیبایی، مقاوم در برابر سایش و رنگ ثابت را در بر می گیرد. بنابراین این برند در بین بهترین مارک های کامپوزیت دندان قرار دارد که می تواند نتایج خود را تا 5 سال حفظ کند.

سوالات متداول بهترین مارک کامپوزیت دندان

برند کامپوزیت با مشورت دندانپزشک و بیمار انتخاب می شود. در انتها بیمار طبق بودجه ای که دارد، بهترین گزینه را برای انجام کامپوزیت دندان خود انتخاب می کند. برای برریب جنبه های موثر در قیمت کامپوزیت دندان حتما مقاله لینک شده را مطالعه نمائید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی انواع کامپوزیت و بهترین مارک های جهانی کامپوزیت دندان پرداختیم. امیدواریم در انتها پاسخ سوالتان را گرفته باشید. علاقه مندان می توانند هر گونه سوال و یا نکته نظرات خود را درباره این موضوع از طریق کادر دیدگاه زیر با ما و سایر خوانندگان عزیز به اشتراک بگذارند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *