هزینه-لمینت-دندان

قیمت لمینت دندان

قیمت لمینت دندان معمولا اولین سوالی است که بیماران از دندانپزشک می پرسند. لمینت های دندانی پوسته های نازکی به رنگ دندان هستند که برای بهبود ظاهر دندان ها به سطح جلویی آن متصل می شوند. لمینت معمولا برای بهبود مشکلات زیبایی ظاهری دندان مانند لب پریدگی، شکستگی و مهمتر از همه تغییر رنگ دندان به کار می رود.

قیمت لمینت دندان چقدر است؟

قیمت لمینت دندان چقدر است؟

کارهای زیبایی ظاهری دندان توسط روکش های دندانی از جنس پرسلن یا مواد کامپوزیت رزین انجام می شوند تا به صورت دائم به دندان فرد چسبانده و طرح لبخند را زیبا کنند.

افراد می توانند فقط از یک روکش برای بهبود دندان شکسته استفاده کنند، و یا حداقل از شش تا هشت روکش برای رسیدن به لبخندی متقارن و زیبا بهره برند.

بیماران می توانند برای هر دو فک یا فقط فک بالا لمینت داشته باشند. هشت دندان جلویی، رایج ترین تعداد لمینت دندان هستند. بنابراین بیمار می تواند با قیمت بسیار کمتری نسبت به دو فک و فقط دندان های فک بالا را لمینت کند. این کار در اصطلاح دندانپزشکی زیبایی به اصلاح طرح لبخند معروف است.

بنر تماس برای قیمت لمینت

قیمت جهانی لمینت دندان

قیمت لمینت دندان در جهان بسیار بالاست. به طور کلی در کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا، کارهای دندانپزشکی و زیبایی جزو کارهای لوکس و گرانی هستند. مثلا طبق گزارش انجمن دندانپزشکی آمریکا، بیماران برای لمینت هر دندان قیمت حدودی بین 925 تا 2500 دلار می پردازند. کامپوزیت دندان ارزانتر و برای هر دندان حدود 400 تا 2000 دلار قیمت دارد. البته چون کامپوزیت بین 5 تا 7 سال ماندگاری دارد، در دراز مدت، قیمت لمینت مقرون به صرفه ترین گزینه است.

لمینت-دندان

در اروپا نیز قیمت لمینت برای هر دندان بین 200 تا 500 دلار  است. پس می بینید که قیمت لمینت دندان در کشورمان خیلی ارزانتر از سایر کشورهای جهان است.

آگاهی از قیمت لمینت دندان

دندانپزشکان برای نصب لمینت دندان با ساییدن دندان ها شروع می کنند و سپس از دندانها قالب می گیرند. در ادامه قالب برای ساخت لمینت به لابراتوار معتبر فرستاده می شود.
اگر لمینت خود را در کلینیک دندانپزشکی دکتر مریم جوادی انجام می توانید این اطمینان را داشته باشید که لمینت شما از بهترین متریال در یک لابراتوار معتبر تولید می شود. بنابراین قیمت لمینت در مقایسه با کیفیت آن بسیار مناسب خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه های دندانپزشکی زیبایی می توانید از طریق راه های ارتباطی صفحه تماس با دکتر در ارتباط باشید. همچنین می توانید اطلاعات تماس خود را در فرم زیر پر کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نام یا نام خانوادگی
شماره تماس
پیام
اطلاعات تماس شما با موفقیت ثبت شد!
لطفا مجددا اطلاعات تماس خود را وارد نمائید!

لمینت بدون تراش (No-prep veneers)

Lumineers و Vivaneers از لمینت های بدن تراش هستند. این لمینت ها زمان کمتری برای نصب نیاز دارند و استفاده از آنها کمتر تهاجمی است. لمینت معمولی ضخامتی بین 0.3 تا 0.5 میلیمتر دارد در صورتی که حداکثر ضخامت لمینت بدون تراش حدود 0.2 تا 0.3 میلیمتر است. اما چون تکنولوژی ساخت و متریال این نوع لمینت بسیار خاص هست بنابراین قیمت آن نیز بیشتر از لمینت های معمولی است.

گیف آپارات

دندانپزشک به جای تراشیدن مینای دندان، روکش های بدون آماده سازی را روی آن نصب می کند. در بسیاری از موارد، روکش های بدون آماده سازی نیازی به بی حس کننده های موضعی یا روکش های موقت ندارند. این را در نظر داشته باشید که چون ضخامت این لمینت کم است، نمی تواند لکه های بسیار تیره را بپوشاند. از طرفی چون قیمت آن نیز بالاتر است بنابراین دندانپزشکان توصیه می کنند افرادی که نیاز به تغییرات زیاد رنگ دارند از این مدل لمینت استفاده نکنند.

قیمت انواع مختلف لمینت دندان

لمینت های دندان از جنس پرسلن یا سرامیک هستند. انواع مختلف لمینت دندان با توجه به برند و کشور سازنده می توانند متریال مختلفی داشته باشند. جنس اصلی متریال لمینت بر قیمت و ماندگاری آن تاثیرگذار است. بنابراین هرچه ماندگاری لمینت بیشتر باشد بالطبع قیمت آن نیز بالاتر است. اما از طرف چون ماندگاری آن بالاست، در دراز مدت مقرون به صرفه تر است.

قیمت لمینت ایمکس

لمینت دندان ایمکس از جدیدترین متریال های مورد استفاده در دندانپزشکی زیبایی است. لمینت ایمکس از لیتیوم دی سیلیکات که نوعی شیشه – سرامیک است تولید می شود. متریال لمینت ایمکس گرانتر از لمینت های عادی است. چون بسیار سبکتر است، بنابراین فرآیند ساخت آن نیز بسیار پیچیده است. اما در مقابل چون ظاهری بسیار شفاف و طبیعی دارد طرفداران زیادی به خود جلب کرده است. قیمت لمینت ایمکس برای هر واحد دندان حدودا 7،000،000 تومان است که باتوجه به برند آن ممکن است تغییر کند.

سرامیکی لیتیوم دی سیلکات از سیستم های شیشه ای SiO2-Li2O-Al2O3-K2O-ZrO2-P2O5 طی مسیر حالت جامد تولید می شود. این ماده استحکام بالایی دارد بنابراین برای افرادی که دندان قروچه می کنند گزینه بسیار مناسبی است.
شیشه-سرامیک لیتیوم دی سیلیکات(LDGC)

همچنین به دلیل دوام شیمیایی بالا، زیبایی و شفافیتی که دارد خیلی زود محبوبیت زیادی برای کاربردهای دندانپزشکی زیبایی پیدا کرده است. این شیشه سرامیک توسط فناوری های CAM/CAD تولید می شوند. این فناوری ها بسیار پیچیده هستند بنابراین قیمت لمینت هایی از جنس (LDGC) بالاتر از سایر لمینت هاست.

قیمت لمینت دندان زیرکونیا

زیرکونیا نوعی سرامیک است که از دیرباز برای ساخت روکش های دندانی استفاده می شد. قیمت این نوع لمینت باتوجه به برند محصول، کشور سازنده و لابراتوار دندانپزشکی متغیر است.

قیمت لمینت دندان Vita

لمینت دندان ویتا نوعی شیشه سرامیک حاوی زیرکونیا است. این ماده زیبایی ظاهری و کیفیت بالاتری نسبت به لمینت های زیرکونیا دارد. بنابراین قیمت آن بالاتر است.

قیمت لمینت فلدسپاتیک

از فلدسپات ابتدا برای ساخت روکش پروتزهای دندانی استفاده می شد. لمینت فلدسپات ساخته شده از پرس لایه به لایه دی اکسید سیلیکون (نوعی شیشه) است. استحکام این مدل لمینت خیلی بالا نیست. بنابراین افرادی که دندان قروچه می کنند بهتر است از آن استفاده نکنند.

عوامل موثر بر قیمت لمینت دندان

لمینت دندان معمولا تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. زیرا یک کار زیبایی محسوب است و خطر سلامتی ندارد. البته ممکن است برخی بیمه های تکمیلی هزینه آن را پوشش دهند. بنابراین برای اطلاع دقیق قیمت پوشش بیمه برای لمینت دندان از کارشناس بیمه خود مشاوره بگیرید.

به طور کلی قیمت لمینت دندان به عواملی مانند نوع و برند لمینت، تبحر دندانپزشک، منطقه جغرافیایی کلینیک و تخصص دندانپزشک بستگی دارد. اگر به کلینیکی مراجعه کنید که دانشجویان دندانپزشکی زیبایی در آن آموزش می بینند، بالطبع هزینه بسیار کمتری برای لمینت خواهید پرداخت. البته فراموش نکنید که این افراد هنوز تبحر کافی برای ورود به جامعه دندانپزشکی هنوز آماده نیستند و ممکن است به نتیجه دلخواهی که در نظرتان است نرسید.

متریال لمینت

هر چه جنس مواد سازنده بهتر و برند لمینت معتبرتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. لمینت دندان انجام شده توسط دکتر مریم جوادی، تضمین کننده کیفیت بالا مواد و لابراتوار مجرب است.

دکتر مریم جوادی تجربه بالایی در دندانپزشکی زیبایی دارند. ایشان به بیماران مشاوره می دهند که بهترین نوع لمینت را در کنار هزینه ای که می توانند برای لمینت پرداخت کنند، انتخاب کنند.

کیفیت لابراتوار

تخصص و کیفیت لابراتوار سازنده لمینت دندان تاثیر زیادی بر قیمت آن دارد.

تأثیر تبحر دندانپزشک در قیمت لمینت دندان

تبحر دندانپزشک بر قیمت لمینت تاثیرگذار است. بهترین دندانپزشک زیبایی از آخرین متد و تجهیزات برای بیماران خود استفاده می کند. یک دندانپزشک زیبایی باتجربه در مقایسه با یک دندانپزشک ترمیمی که تجربه زیادی در کارهای زیبایی ندارد، ممکن است برای لمینت قیمت بالاتری درخواست کند.

تعداد دندان ها

هر چه تعداد دندان هایی که فرد می خواهد آن ها را لمینت کند بیشتر باشد، قیمت کلی بالاتر می رود. برخی افراد تنها برای یک فک و تعداد دندانهای قابل نمایش در لبخند(8 الی 10 عدد) لمینت می کنند. اما برخی افراد کاندید لمینت دندان برای هر دو فک (16 الی 20 دندان) هستند. بنابراین باید هزینه بیشتری برای لمینت دندان های خود پرداخت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله لمینت دندان شکسته را مطالعه کنید!

موقعیت جغرافیایی مطب

تاثیر موقعیت جغرافیایی کلینیک دندانپزشکی بر هزینه لمینت دندان قابل چشم پوشی نیست. طبیعی است که هر چه دسترسی و موقعیت مکانی کلینیک بهتر باشد، هزینه های جانبی آن بالاتر می رود. اما دکتر مریم جوادی تلاش کرده است که در کلینیکی مجهز و به روز، خدمات دندانپزشکی زیبایی را با معقول ترین هزینه ممکن ارائه دهد.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد که عوامل موثر بر قیمت لمینت دندان را بررسی و جدولی برای ارائه قیمت های حدودی به شما دادیم. البته تمامی این قیمت ها برای لمینت دندان قطعی نیستند. شما می توانید با تماس به شماره های 09056910168 و 02126606483 از قیمت به روز لمینت دندان آگاه شوید. همچنین خوشحال می شویم که شما خواننده عزیز، تجربیات مفید خود را از طریق کادر دیدگاه زیر با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *