قیمت بلیچینگ دندان

هزینه بلیچینگ دندان چقدر است؟

هزینه بلیچینگ دندان یکی از مواردی است که افراد به هنگام مراجعه از دندانپزشک خود می‌پرسند. سفید کردن دندان ها یک راه آسان و مقرون به صرفه برای بهبود ظاهر لبخند است. بلیچینگ، دندان ها را سفیدتر و جذاب تر می کند و به فرد اعتماد به نفس بیشتری هنگام صحبت کردن و خندیدن می دهد. اما قیمت بلیچینگ دندان چقدر است؟ در ادامه مقاله این موضوع را بررسی می‌کنیم.

میزان هزینه بلیچینگ دندان به چه مواردی بستگی دارد؟

هزینه بلیچینگ دندان بسته به روش آن، متفاوت خواهد بود. کیت های سفید کننده دندان در خانه نسبت به روش سفید کردن دندان در دندانپزشکی مقرون به صرفه تر هستند. اما کیت های خانگی یا هوم بلیچینگ ممکن است سریع به نتیجه نرسند. همچنین حتی ممکن است نتایج نهایی نسبت به آفیس بلیچینگ ضعیف تر باشد. عوامل دیگری که ممکن است در هزینه بلیچینگ دندان نقش داشته باشد شامل موقعیت جغرافیایی مطب، نیاز به انجام هر گونه کار اضافی، تعداد دفعات انجام این روش و نوع فناوری برای انجام سفید کردن دندان ها می‌شود.

عوامل تأثیرگذار در هزینه بلیچینگ دندان

هزینه بلیچینگ دندان ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلف قرار گیرد. در ادامه، عواملی که ممکن است در تعیین هزینه بلیچینگ دندان تأثیرگذار باشند آورده شده‌اند:

  • نوع روش بلیچینگ: بلیچینگ دندان می‌تواند به دو صورت در کلینیک توسط دندانپزشک یا با استفاده از کیت‌های بلیچینگ خانگی انجام شود. هر کدام از این روش‌ها هزینه‌های متفاوتی دارند.
  • تعداد جلسات: تعداد جلسات مورد نیاز برای بلیچینگ نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد. برخی از افراد به چند جلسه نیاز دارند تا نتایج مطلوب را ببینند.
  • تجهیزات و مواد مورد استفاده: استفاده از تجهیزات پیشرفته‌تر و مواد با کیفیت بالاتر ممکن است هزینه را افزایش دهد.
  • تخفیفات و پیشنهادات ویژه: برخی از کلینیک‌ها ممکن است تخفیفات یا پیشنهادات ویژه برای بلیچینگ دندان ارائه دهند که موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود.
  • محل جغرافیایی: هزینه‌ها در مناطق مختلف ممکن است متفاوت باشند. در شهرها یا مناطق با هزینه زندگی بالا، قیمت‌ها ممکن است بیشتر باشد.
  • تجربه و شهرت دندانپزشک: تجربه و شهرت دندانپزشک نیز ممکن است در تعیین هزینه تأثیرگذار باشد. دندانپزشکان با تجربه ممکن است هزینه‌های بیشتری بگیرند.

با توجه به این عوامل، بهتر است با یک کلینیک دندانپزشکی تماس بگیرید تا در مورد جزئیات بیشتر و هزینه‌های دقیقتر برای بلیچینگ دندان مشاوره دریافت کنید.

متوسط هزینه بلیچینگ دندان

گران‌ترین و موثرترین روش برای سفید کردن دندان‌ها، بلیچینگ با لیزر است که هزینه آن باتوجه به نوع دستگاه لیزر متغیر است. هزینه سفید کردن دندان در دندانپزشکی به طور قابل توجهی بیشتر از هزینه کیت های خانگی یا سایر محصولات سفید کننده دندان مانند ژل، لثه یا خمیر دندان سفیدکننده است. بلیچینگ دندان‌ها در مطب باعث می‌شود که لبخندی زیباتر داشته باشید. زیرا دندانپزشک می‌تواند از غلظت قوی‌تری از پراکسید هیدروژن برای سفید کردن دندان استفاده کند.

هزینه بلیچینگ دندان با روش های مختلف چقدر است؟

چندین گزینه برای سفید کردن دندان وجود دارد. هزینه هر روش متفاوت است. به طور کلی، هزینه درمان‌های خانگی کمتر است. اما بلیچینگ دندان در مطب با وجود اینکه هزینه بیشتری دارد، بسیار مؤثرتر است. همچنین برای ماندگاری بلیچینگ دندان باید از اقدامات برای مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان پیروی کنید.

سفید کردن دندان در منزل

بزرگترین مزیت هوم بلیچینگ این است که می توانید خودتان آن را انجام دهید. این گزینه های سفید کننده دندان مقرون به صرفه هستند، اما با برخی از معایب و حتی خطراتی برای سلامت دهان و دندان همراه هستند.

قیمت بلیچینگ داروخانه

نوارهای سفید کننده و خمیر دندان در هر داروخانه ای موجود است. خمیر دندان سفیدکننده از یک عامل پراکسید برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌کند و هزینه این روش بلیچینگ دندان بسته به برند محصول متفاوت است.

این محصولات ایمن هستند، اما فقط لکه های جزئی و بیرونی را برطرف می کنند. شما نمی توانید لکه های عمیق و داخلی را فقط با خمیر دندان پاک کنید.

هزینه کیت های سفید کننده خانگی

یک درمان خانگی پیشرفته تر، ژل سفید کننده حاوی پراکسید است. از دندانپزشک خود بخواهید یک کیت سفید کننده دندان خانگی برای شما سفارش دهد. استفاده نادرست یا استفاده بیش از حد کیت های هوم بلیچینگ می تواند به مینای دندان آسیب برساند. هزینه یک کیت بلیچینگ دندان خانگی متغیر است. در نظر داشته باشید که ممکن است چندین هفته طول بکشد تا نتایج یک کیت خانگی را مشاهده کنید.

هزینه سفید کردن دندان به طور حرفه ای

سفید کردن حرفه ای دندان در مطب توسط دندانپزشک انجام می شود. در حالیکه این درمان ها هزینه بیشتری نسبت به گزینه های بلیچینگ دندان خانگی دارند، اما موثرتر هستند. بسته به تعداد جلساتی که نیاز دارید، هزینه سفید کردن دندان با بلیچینگ در کلینیک دندانپزشکی تغییر می کند.

هزینه بلیچینگ دندان با لیزر

سریع ترین و موثرترین روش سفید کردن دندان با لیزر است. در این روش از یک ژل مبتنی بر پراکسید و یک نور لیزر برای تسریع روند سفید کردن دندان استفاده می کند. پراکسید هیدروژن به شدت به نور واکنش نشان می دهد. به همین دلیل است که پراکسید هیدروژن بدون نسخه در یک بطری تیره عرضه می شود. با استفاده از نور، می‌توانیم واکنش پراکسید را تسریع کنیم و فرآیند سفید شدن را سرعت ببخشیم تا در کمتر از یک ساعت نتایج ظاهر شوند.

هزینه بلیچینگ دندان با لیزر باتوجه به برند ژلی که استفاده می‌شود می تواند تغییر کنند. همچنین لیزرهای جدیدتر نتایج زیباتری ارائه می دهند. بالطبع قیمت بلیچینگ دندان با آن ها بالاتر می شود.

سوالات متداول درباره هزینه بلیچینگ دندان

سخن آخر

در این مقاله به موضوع هزینه بلیچینگ دندان پرداختیم. شما می توانید این کار را با روش های خانگی یا به صورت حرفه ای در دندانپزشکی انجام دهید. بنابراین قیمتی که پرداخت خواهید کرد با توجه به روش انتخابی شما برای بلیچینگ دندان متفاوت خواهد بود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *