پولیش لمینت دندان

پولیش لمینت دندان

پولیش لمینت دندان یکی از بهترین روش‌ها به منظور بازگرداندن براقیت و رنگ اولیه لمینت دندان به حساب می‌آید.  این روش دارای اهمیت بسیار زیادی بوده زیرا پس از انجام آن ظاهر بسیار زیبایی به دندان‌های شما بخشیده خواهد شد. البته لازم است توجه داشته باشید که پس از انجام پولیش لمینت دندان نزد دندانپزشکی با تجربه و متخصص، لازم است مراقبت‌هایی را از دهان و دندان‌های خود به عمل آورید تا رنگ دندان‌ها تغییر نکرده و ظاهر زیبای آنها حفظ شود. از جمله مهمترین مراقبت‌ها می‌توان به مسواک زدن، آسیب نرساندن به دندان‌ها،  انجام معاینات منظم و… اشاره نمود.

پولیش لمینت دندان چیست؟

پولیش کردن لمینت دندان یک روشی است که با هدف بهبود ظاهر و درخشندگی لمینیت‌های دندان انجام می‌شود. در واقع معمولاً پس از نصب لمینت‌ها و با گذر زمان و استفاده روزانه ممکن است لمینت‌ها کمرنگ شده و ظاهر زیبای خود را از دست بدهند. به همین منظور دندان پزشکان برای بازگرداندن زیبایی و درخشندگی اولیه لمینت‌ها از تکنیک پولیش لمینت دندان استفاده خواهند کرد.

در این روش لازم است در ابتدا با استفاده از یک سری مواد مخصوص سطح لمینت‌ها با دقت تمیز شوند. پس از تمیز کردن سطح لمینت‌ها، دندانپزشک از ابزارهای خاصی همچون برس‌ها و پولیشرها کمک می‌گیرد تا بتواند سطح لمینت‌ها را با دقت تمیز کند.  پس از پولیش کردن سطح لمینت‌ها، براقیت و درخشندگی آنها بسیار افزایش خواهد یافت.  خوشبختانه پولیش لمینت دندان یک روش غیر تهاجمی به حساب می‌آید و هیچ تاثیری بر سلامت دندان طبیعی نداشته زیرا فقط به سطح لمینت‌ها اعمال خواهد شد. 

توجه داشته باشید که برای بازگرداندن درخشندگی و زیبایی به ظاهر لمینت‌ها، افراد ملزم هستند در بازه‌های زمانی مشخص به دندان پزشک مراجعه کرده و پولیش لمینت را انجام دهند.

اهمیت پولیش لمینت دندان

یکی از سوال‌های رایجی که برای افرادی که لمینت دندان را انجام داده‌اند، به وجود می‌آید این است که اهمیت پولیش کردن لمینت دندان چیست و اصلاً چه لزومی دارد که افراد این فرایند را انجام دهند. در پاسخ به این سوال لازم است ذکر کنیم برخی از مهم‌ترین اهمیت‌های این کار به شرح زیر هستند:

  • پولیش لمینت دندان در واقع سبب می‌شود سطح لمینت‌ها براق‌تر و صاف‌تر شوند، در نتیجه این کار زیبایی و جذابیت دندان‌ها افزایش یافته و دوچندان خواهد شد.
  • شاید جالب باشد بدانید پولیش لمینت دندان سبب مراقبت بیشتر از مینای دندان مراجعان خواهد شد.
  • پیشگیری از عارضه‌ها و مشکل‌هایی همچون سوزش و سایش لثه، جمع شدن پلاک‌های دندانی، پوسیدگی مکرر دندان و… نیز از جمله اهمیت‌های انجام پولیش لمینت هستند.
  • پولیش لمینت دندان، تکنیکی به حساب می‌آید که علاوه بر جرم‌ گیری کردن دندان‌ها، تاثیرات بسیار مثبتی بر ریشه دندان‌ها بر جای می‌گذارد.
  • تکنیک پولیش دندان‌ها بعد از لمینت سبب پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های لثه‌ای می‌شود‌.

مراقبت بعد از پولیش لمینت دندان

پس از پولیش لمینت دندان لازم است افراد مراقبت‌های خاصی را انجام دهند. با انجام صحیح و دقیق این مراقبت‌ها، علاوه بر این که از لمینت دندان‌ها به خوبی نگهداری می‌شود، بلکه از کدر شدن و لک شدن آنها نیز پیشگیری خواهد شد. 

اگر این مراقبت‌ها را به خوبی و با کیفیت بالا انجام دهید، عمر لمینت شما افزایش بسیاری خواهد یافت. از جمله مهم‌ترین مراقبت‌هایی که لازم است پس از پولیش لمینت انجام دهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نباید فشار زیادی به لمینت‌ها وارد شود، بنابراین تلاش کنید برای مسواک زدن از مسواک نرم استفاده کرده و حداقل دو بار در روز به طور دقیق و با حرکات نرم و ملایم مسواک بزنید.
  • برای مسواک زدن دندان‌ها از خمیر دندان‌های غیرآبرسان استفاده کنید زیرا خمیر دندان‌های آبرسان سبب لغزندگی و خراشیدگی در لمینت‌ها می‌شوند.
  • تلاش نمایید تا حد امکان از مصرف بی‌ رویه محصولات شیمیایی و اسیدی همچون لیمو، آبنبات، سرکه و… خودداری کنید. مواد شیمیایی و اسیدی می‌توانند تا حد زیادی لمینت‌ها را تحت تاثیر قرار داده و به آنها آسیب برسانند.
  • از آن جایی که غذاهای خراش دهنده و سخت همچون بادام، چیپس، بستنی‌های سرد و آجیل‌های سخت ممکن است سبب خراشیدگی یا شکستن لمینت‌ها شوند، از مصرف آنها خودداری کنید.
  • لازم است پس از پولیش کردن لمینت دندان در صورت نیاز از محصولات ضدعفونی کننده دهان استفاده کنید. البته این محصولات باید بدون الکل و غیر اسیدی باشند. معمولاً دندانپزشک‌ها بهترین دهان شویه را برای شما تجویز خواهند کرد.
  • برای این که لمینت‌ها به طور مستقیم در تماس با نوشیدنی‌های رنگی نباشند، لازم است از لیوان یا پایه‌هایی با لوله استفاده کنید. از جمله این نوشیدنی‌ها می‌توان به چای، قهوه و نوشیدنی‌های گازدار اشاره کرد.
  • اگر قصد دارید پس از پولیش لمینت دندان، دندان‌های شما براقیت و رنگ اولیه خود را حفظ کنند، باید از مصرف دخانیات به خصوص سیگار بپرهیزید. زیرا دخانیات می‌توانند لمینت‌ها را به سرعت کثیف و زرد کنند.
  • از انجام کارهایی که می‌تواند به دندان‌های شما و لمینت‌ها آسیب برسانند، خودداری کنید. به عنوان مثال کارهایی همچون جویدن یخ، باز کردن درب بطری با کمک دندان و نگه داشتن مداد با دندان را انجام ندهید.
  • به منظور مراقبت از لمینت دندان‌های خود بهتر است هر چند مدت یک بار برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید.

نتیجه گیری

اگر رنگ لمینت دندان‌های شما با گذر زمان تغییر کرده و احساس می‌کنید ظاهر زیبای خود را از دست داده‌اید، می‌توانید نزد دندانپزشکان با تجربه رفته و پولیش لمینت را انجام دهید. در این متن سعی کردیم شما را با پولیش دندان بعد از لمینت، اهمیت آن و مراقبت‌های لازم پس از انجام این تکنیک آشنا کنیم.

سوالات متداول

با استفاده از پولیش دندان چه لکه‌هایی پاک خواهند شد؟

لازم است بدانید لکه‌های دندان‌ها به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. نوع داخلی به سبب بیماری، استفاده از داروهای خاص و… ایجاد می‌شوند و برای حل این مشکل لازم است دندان‌ها عصب کشی شوند.
اما نوع خارجی لکه‌ها به دلایل متعددی همچون مصرف دخانیات  عدم رعایت بهداشت، مصرف غذاهای رنگی و… رخ می‌دهد. که این لکه‌ها با استفاده از پولیش لمینت بر طرف خواهند شد.

آیا خمیر دندان مسواک در درخشندگی لمینت تاثیر دارند؟

برای حفظ درخشندگی لمینت لازم است از خمیر دندان‌های غیر ساینده استفاده کنید و توجه داشته باشید مسواکی که استفاده می‌کنید، زبر نباشد زیرا مسواک‌های زبر می‌توانند بر روی لمینت خراش یا لکه به وجود آورند.

چه زمانی پولیش لمینت دندان صورت می‌گیرد؟

اگر برای اولین بار باشد که دندان‌های خود را لمینت می‌کنید، در مرحله آخر و انتهایی آن پزشک دندان‌های شما را پولیش خواهد کرد. همچنین پس از گذشت مدت زمان یک الی دو سال پس از انجام لمینت، می‌توانید برای درخشش و جذابیت دندان‌ها،  اقدام به پولیش لمینت دندان نمایید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *